Fagbloggen vår

Vi utvikler godt innhold – og blogger om det!
Innholdsproduksjon med kunstig intelligens [fordeler og ulemper]
20/12/2022
Det er både fordeler og ulemper ved å bruke AI-generert innhold. Det er viktig å vurdere både fordelene og ulempene når man bestemmer seg for om man skal bruke AI eller ikke, og hvordan man skal bruke den. (Slik AI-en selv ser det...)
Innholdsmarkedsføring [hva og hvordan]
20/12/2022
Innholdsmarkedsføring (content marketing) handler om å tiltrekke seg potensielle kunder gjennom å tilby relevant og verdifull informasjon – for eksempel bloggposter, artikler, SoMe og så videre.Innholdet vårt bør ha en lang levetid, det kan gjerne promoteres gjennom betalte kampanjer, men innholdet er ikke kampanjen.Vi målretter innholdsmarkedsføringen mot et utvalgt publikum – og vi tilpasser innholdet vårt til ulike nivåer i kundereisen. Noe innhold skal kun informere. Annet innhold skal selge. Og alle deler av innholdsmarkedsføringen spiller på lag og hjelper målgruppen vår gjennom kundereisen.Vel gjennomført innholdsmarkedsføring vil kunne virke over flere år, tiltrekke seg et stadig større publikum og konvertere flere og flere fra publikum til betalende kunder.
Selvfølgeligheter i perspektivmeldingen – egentlig ikke så ille?
2/9/2022
Perspektivmeldingen 2021 er stas for både regjering og opposisjon. Ikke minst for journalister og kommentarspaltene. Jeg har også lest perspektivmeldingen. I det minste noe av den. Eller egentlig bare noen få linjer. Av det lille jeg har lest, har jeg slumpet til å lese noe som er så opplagt at selv jeg forstår det. La oss kalle det selvfølgeligheter.